Vorig jaar is de trend van structurele CO2-uitstoot reductie gestopt. In 2019 resulteerde dit niet in de beoogde reductie van 2%, maar in een stijging van 0,2%.
Hoewel het laaghangende fruit onderhand wel geplukt is blijft Pol Infratechniek zoeken naar manieren om haar CO2 footprint verder te verkleinen. In 2019 zijn diverse oudere wagens, bussen en vrachtwagens vervangen om aan deze doelstelling te voldoen. Tot slot is einde 2019 gekozen om voor HVO 30 Diesel te kiezen voor onze eigen tankinstallatie.
Voor de komende periode (2020-2025 en verder) streeft Pol Infratechniek ernaar om deze uitstoot jaarlijks met gemiddeld 2% terug te dringen (deze doelstelling is gerelateerd aan het referentie jaar 2019 en zal worden berekend op basis van het aantal kilometers van bedrijfswagens. Met 82% levert ‘vervoer’ nog steeds de meest significante bijdrage aan de CO2 uitstoot, gevolgd door productiemiddelen/machines met 15%. Bij investeringen in wagenpark en machines bekijkt Pol Indratechniek per middel/vervanging naar schonere en efficiëntere alternatieven om de uitstoot blijvend te verlagen.
Aan Pol Infratechniek BV zijn een aantal certificeringen toegekend die de kwaliteit van de bedrijfsvoering en realisatie van werken borgen. Een compleet overzicht daarvan vindt u hier.